دانلود و بررسی فیلم Her ؛ بازتابی از تنهایی انسان در آینده

فیلم Her 2013
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای دانلود و آشنایی با فیلم Her با حضور واکین فینیکس و اسکارلت جوهانسون، محصول سال 2013 در این مقاله همراه ما باشید.

فیلم Her عنوان فیلمی در ژانر علمی-تخیلی و عاشقانه محصول سال 2013 است. نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم اسپایک جونز (Spike Jonze) است. ایده ساخت این اثر اولین بار در اوایل سال 2000 پس از خواندن مقاله‌ای درمورد وبسایتی که اجازه می‌دهد از طریق پیام با یک هوش مصنوعی در ارتباط باشید، به ذهن جونز خطور کرد. او در سال 2010 فیلم کوتاه I’m Here با همین مضمون را ساخت. سپس به سراغ ساخت فیلم سینمایی Her رفت. فیلم Her 2013 پس از اکران با نظرات مثبتی از سوی منتقدین و مردم، به خصوص در مورد فیلمنامه، روبرو شد. فیلم Her در هشتاد و ششمین مراسم اسکار پنج نامزدی، از جمله نامزدی بهترین فیلم را از آن خود کرد.

در ویدئوی زیر می‌توانید «تریلر فیلم Her 2013 با زیرنویس فارسی» را ببینید.

اگر به فیلم‌های ژانر عاشقانه یا علمی-تخیلی علاقه دارید، اگر فیلم‌هایی با تمرکز بر آینده انسان با حضور ربات‌ها را می‌پسندید و در آخر اگر از طرفداران واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) و اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) هستید در این مقاله از پلازا با بررسی فیلم Her 2013 با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Her 2013

در این بخش چند لینک برای دانلود فیلم سینمایی او را برای شما آماده کرده‌ایم.

دانلود فیلم Her 2013 با زیرنویس فارسی

کیفیت: 1080p | حجم: 1.8 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 950 مگابایت

دانلود زیرنویس فارسی

دانلود فیلم Her 2013 با دوبله فارسی

کیفیت: 1080p | حجم: 1.9 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 0.99 گیگابایت

داستان فیلم Her

داستان فیلم Her

با تماشای تریلر فیلم او ۲۰۱۳ تا حدودی با فضای داستان و فیلم آشنا شدیم. اکنون بد نیست نگاهی به داستان آن نیز داشته باشیم. داستان در آینده‌ای نه‌چندان دور در لس‌آنجلس اتفاق می‌افتد. تئودور توامبلی مردی درونگرا و منزوی است که در شرکتی مشغول نوشتن نامه‌های عاشقانه برای افراد دیگر است. او در آستانه طلاق از همسرش کاترین که از کودکی عاشقش بوده، قرار دارد و از لحاظ روحی به هم ریخته است.

روزی تئودور برای پر کردن خلاء عاطفی خود یک نرم‌افزار هوش مصنوعی می‌خرد. هوش مصنوعی، طبق خواسته تئودور، یک زن است که خود را سامانتا معرفی می‌کند. رابطه تئودور و سامانتا روز به روز پیشرفته‌تر، عاشقانه‌تر و البته عجیب‌تر می‌شود. اگر دوست دارید بدانید عاقبت این عشق بین انسان و ربات چه می‌شود پیشنهاد می‌کنیم همین الان برای دانلود فیلم سینمایی او اقدام کنید.

بازیگران فیلم Her

جونز پنج ماه وقت گذاشت تا فیلمنامه فیلم عاشقانه او را بنویسد، این اولین فیلمنامه‌ای بود که او به تنهایی می‌نوشت. پس از آن انتخاب بازیگران آغاز شد و واکین فینیکس اولین فردی بود که به این مجموعه پیوست. پس از پایان پروسه انتخاب بازیگران، کار ساخت فیلم Her از نیمه سال 2012 آغاز شد.

در ابتدا سامانتا مورتون (Samantha Morton) نقش (صدای) سامانتا را برعهده داشت. پس از پایان فیلمبرداری هنگامی که جونز مشغول تدوین فیلم بود، احساس کرد یک چیزی درست نیست. با رضایت مورتون، اسکارلت جوهانسون برای این نقش انتخاب شد و همه دیالوگ‌ها از ابتدا ضبط شد. در این بخش با بازیگران فیلم سینمایی او آشنا می‌شویم.

واکین فینیکس در نقش تئودور توامبلی

فیلم او با بازی واکین فینیکس

واکین فینیکس با نام کامل واکین رافائل فینیکس، بازیگر، تهیه‌کننده، فعال محیط زیست و از فعالین در حوزه حقوق حیوانات است. این بازیگر پرآوازه آمریکایی در تاریخ 28 اکتبر 1974 برابر با 6 آبان 1353 در پورتوریکو چشم به جهان گشود. او بازیگری را از کودکی همراه با برادرش ریور و خواهرش سامر در تلویزیون آغاز کرد. او در آن دوره خود را لیف فینیکس می‌نامید، ولی بعدها به نام واقعی خود بازگشت. فینیکس برای بازی در فیلم To Die For محصول سال 1995 بسیار تحسین شد و با فیلم Gladiator محصول سال 2000 نزد بینندگان بیشتر شناخته شد.

واکین فینیکس طی حدود 40 سال بازیگری افتخارات بسیاری کسب کرده است. او 4 بار نامزد جایزه اسکار شد و آخرین بار برای بازی در فیلم (Joker (2020 این جایزه را از آن خود کرد. وی همچنین در فهرست بلندبالای افتخارات خود سابقه 2 نامزدی و یک برد جایزه بفتا، 4 نامزدی و 2 برد جایزه گلدن‌گلوب، یک جایزه گرمی و یک نخل طلای جشنواره کن را نیز دارد. نشریه New York Times در سال 2020 فینیکس را در جایگاه دوازدهم در فهرست 25 بازیگر برتر قرن 21 جای داد. از دیگر فیلم‌های این بازیگر دوست‌داشتنی می‌توانیم به فیلم The Master محصول سال 2012، فیلم Inherent Vice محصول سال 2014 و فیلم You Were Never Really Here محصول سال 2017 اشاره کنیم.

اسکارلت جوهانسون صداپیشه سامانتا

بازیگران فیلم Her

اسکارلت جوهانسون با نام کامل اسکارت اینگرید جوهانسون، بازیگر و خواننده متولد 22 نوامبر 1984 (1 آذر 1363) در نیویورک است. اسکارلت بازیگری را از سال 1994 آغاز کرد و در کودکی با فیلم (Manny & Lo (1996 شناخته شد. او از سال 2003 به عنوان یک بازیگر بزرگسال به نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی چون فیلم Lost in Translation پرداخت. از دیگر فیلم‌های این بازیگر می‌توانیم فیلم The Prestige محصول سال 2006، فیلم Lucy محصول سال 2014 و فیلم Marriage Story محصول سال 2019 را نام ببریم.

اسکارلت جوهانسون طی سال‌های فعالیت خود فهرست بلندبالایی از افتخارات و جوایز را به دست آورده است. او تاکنون 2 بار نامزد جایزه اسکار، 5 بار نامزد جایزه گلدن‌گلوب و یک بار برنده جایزه تونی شده و این افتخارات تنها بخش کوچکی از جوایز وی در جشنواره‌های مختلف است. جوهانسون بارها از سوی نشریات مختلف به عنوان جذابترین بازیگر هالیوود انتخاب شده است. او در سال 2018 و 2019 گران‌قیمت‌ترین بازیگر زن هالیوود بود و بارها از سوی نشریه Forbes به عنوان یکی از 100 سلبریتی برتر سال معرفی شده است.

امی آدامز در نقش امی

بازیگران فیلم او

امی لو آدامز (Amy Lou Adams) بازیگر آمریکایی متولد 20 آگوست 1974 (29 مرداد 1353) در شهر ویچنزا ایتالیا است. امی 8 سال داشت که خانواده‌اش به آمریکا نقل مکان کردند. او در ابتدا قصد داشت بالرین شود، اما در 18 سالگی فهمید به بازیگری علاقه بیشتری دارد و بنابراین به تئاتر روی آورد. او پس از مهاجرت به لس‌آنجلس در سریال‌های مختلفی بازی کرد و با فیلم Catch Me If You Can در سال 2002 و پس از آن فیلم Junebug در سال 2005 شناخته شد.

آدامز تاکنون موفقیت‌های بسیاری کسب کرده، ولی از مهمترین آنها می‌توانیم به 6 نامزدی جایزه اسکار، 7 نامزدی جایزه بفتا، 7 نامزدی و 2 برد جایزه گلدن‌گلوب و 2 نامزدی جایزه امی ساعات پربیننده اشاره کنیم. همچنین در سال 2014 نام ایمی آدامز در فهرست 100 فرد تاثیرگذار سال از دید Time و همچنین 100 سلبریتی نشریه Forbes آمده بود. از دیگر فیلم‌های این بازیگر جذاب می‌توانیم فیلم Big Eyes محصول سال 2015، فیلم Arrival محصول سال 2017 و فیلم Vice محصول سال 2019 را نام ببریم.

رونی مارا در نقش کاترین کلاسن

فیلم سینمایی Her

رونی مارا (Rooney Mara) با نام کامل پاتریشیا رونی مارا، بازیگر 35 ساله آمریکایی در تاریخ 17 آوریل 1985 برابر با 28 فروردین 1364 در نیویورک چشم به جهان گشود. او بازیگری را از تلویزیون و فیلم‌های مستقل در سال 2005 آغاز کرد و با فیلم The Social Network دیوید فینچر (David Fincher) در سال 2010 به شهرت رسید. پس از آن در فیلم The Girl with Dragon Tattoo محصول سال 2011 بازی کرد و برای این نقش نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش‌ مکمل زن شد. بازی در فیلم عاشقانه Carol محصول سال 2015 نیز بار دیگر او را نامزد جایزه اسکار و برنده نخل طلا جشنواره فیلم کن کرد.

از دیگر فیلم‌های این بازیگر می‌توانیم به فیلم Side Effect محصول سال 2013، فیلم Lion محصول سال 2016 و فیلم A Ghost Story محصول سال 2017 اشاره کنیم. مارا یکی از فعالین حقوق بشر است و در انجمن‌های خیریه فعالیت دارد. او همچنین یکی از فعالین دفاع از حقوق حیوانات نیز هست. رونی مارا و واکین فینیکس در سال 2016 با یکدیگر نامزد کردند و اکنون یک فرزند دارند.

در فهرست زیر می‌توانید نام و نقش بقیه بازیگران فیلم سینمایی Her را ببینید:

  • الیویا وایلد (Olivia Wilde) در نقش دختری در قرار ناشناخته
  • کریس پرت (Chris Pratt) در نقش پل
  • مت لتچر (Matt Letscher) در نقش چارلز
  • لوکا جونز (Luka Jones) در نقش مارک لومن
  • پورشیا دابلدی (Portia Doubleday) در نقش ایزابلا

نمرات منتقدین به فیلم Her

فیلم Her کاری از اسپایک جونز اولین بار در 20 مهر 1392 در جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درآمد. حدود 2 ماه بعد، یعنی در 27 آذر 92، در برخی از سینماها به صورت محدود اکران شد و سرانجام در 20 دی 92 به اکران عمومی رسید. سیل جوایز و افتخارات فیلم Her پس از اکران به سوی این فیلم سرازیر شد. فیلم او ۲۰۱۳ در مجموع 100 نامزدی و 33 برد در جشنواره‌های مختلف را به نام خود کرد که در این مقاله مجالی برای معرفی همه آنها نیست. اما از مهمترین جوایز فیلم Her 2013 می‌توانیم به 4 نامزدی جایز اسکار در بخش بهترین فیلم، بهترین موسیقی، بهترین ترانه و بهترین طراحی صحنه و یک برد جایزه اسکار در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی در کنار 2 نامزدی و 1 برد جایزه گلدن‌گلوب و یک نامزدی جایزه گرمی اشاره کنیم.

بینندگان به نوبه خود با دادن امتیاز 8 از 10 به فیلم سینمایی او در IMDb رضایت خود از این فیلم را ابراز کردند. منتقدین متاکریتیک نیز با استقبال از این فیلم نمره 90 از 100 و برچسب «فیلم‌هایی که باید ببینید» را به فیلم ماندگار Her دادند. نام فیلم Her حداقل در 50 لیست جزء 10 فیلم برتر آمده است. در این بخش نگاهی به نظرات منتقدین در نقد فیلم Her و نمرات آنان به فیلم داریم.

نمرات منتقدین به فیلم Her

Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 100

آقای جونز در فیلم سینمایی او در بخش شوخ‌طبعی خشک (نوعی طنز بدون احساسات عاطفی) به کمال نزدیک می‌‌شود. از طرف دیگر، پیش‌فرض او می‌توانست یک حیله هوشمندانه‌تر باشد. اما او ما را وارد دنیای تئودور می‌کند و سپس با دقت زیادی همه چیز را به طرز چشمگیری توسعه می‌دهد.

Paste / اسکات ولد: 94

به دور از یک رویکرد راحت، فیلم ماندگار او به عنوان یکی دیگر از داستان‌های علمی-تخیلی هشداردهنده در مورد فناوری، قصد ندارد در آینه‌ای دیستوپیا جامعه را نشان دهد. در عوض جونز یک گزینه اصلی و فوق‌العاده در آینده را به تصویر می‌کشد، اولین هوش مصنوعی آگاه و بابصیرت دنیای شما را نابود نمی‌کند، بلکه فقط قلب شما را می‌شکند.

The Globe and Mail / لیام لسی: 88

واکین فینیکس در صحنه‌های طولانی فقط با خودش است و در افکار خود و سیستم عاملی که متناسب با روان او الگو گرفته گم می‌شود. او با بی‌دست‌وپایی و خنده‌های پسرانه به نظر می‌رسد از همان ابتدا آسیب‌پذیر است، اما شخصیت وی به مرور رشد می‌کند و همین سبب سنگین‌تر شدن فیلم نیز می‌شود.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین شخصیت های منفی سینما ؛ از جوکر تا مالفیسنت
مروارید حاجی پور20 اسفند 1401 17:30
thumbnail
بهترین آثار با حضور جوکر ؛ معرفی سریال‌ها، انیمیشن‌ها ...
تیم پلازا15 دی 1401 23:30
thumbnail
بهترین انیمیشن های سال 2019 و 2020 ؛ معرفی 40 کارتون برتر
تیم پلازا04 آبان 1401 22:30
thumbnail
بهترین سریال ها و فیلم های مستربین (روآن اتکینسون) ...
نسترن امین زاده16 مرداد 1401 15:30

Entertainment Weekly / کریس ناشاواتی: 75

هجو جونز و پیش‌فرض او از یک دنیای جدید شجاعانه به طرز غیرقابل انکاری هوشمندانه است، اما همچنین این دنیا از نظر احساسی اندکی یخ‌زده و سرد است.

The Guardian / پیتر بردشاو: 60

ای کاش فیلم Her را بیشتر دوست می‌داشتم. این فیلم به طرز جالبی خویشتن‌شناسانه است و خودآگاهی را تحریک می‌کند. این عنوان مبتکرانه و در عین حال ساختگی است. خود فیلم بسیار تازه و جدید است، اما پایان احساسی آن عمری به قدمت کوه‌ها دارد.

San Francisco Chronicle / مایک لاسال: 50

داستان فیلم Her برای یک فیلم دو ساعته بسیار ظریف است، سرعت فیلم نیز محزون است؛ انگار که همه افراد، چه جلوی دوربین چه پشت آن، افسرده هستند. اما بزرگترین مشکل، قهرمان داستان است که تقریبا هیچ تعریفی ندارد.

کلام آخر

جوایز و افتخارات فیلم Her

آشنایی با فیلم سینمایی او با بازی واکین فینیکس در اینجا به پایان می‌رسد. اکنون نوبت شما خوانندگان محترم است تا ما را از نظرات خود در مورد فیلم Her آگاه سازید. آیا شما به فیلم‌هایی در این ژانر علاقه دارید؟ به نظر شما تصور کارگردان از آینده تا چه حد ممکن است به واقعیت بپیوندد؟ به نظر شما رابطه بین تئودور و سامانتا رابطه سالم و ایده‌آلی است؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402